FAQ
Här hittar du svar på våra vanliga frågor
Hur gör jag en retur?
Du har 14 dagars ångerrätt efter att du meddelat oss att du vill utnyttja ångerrätten. Du kan returnera din beställning via vår returportal eller med ett valfritt fraktbolag.
Returnera via vår returportal:
- Packa föremålet/varorna säkert, helst i originalförpackningen. Kom ihåg smyckeskrinet och plastförpackningen.
- Skapa din retur i returportalen här: Returportal (Du kommer att debiteras 39 DKK för att täcka fraktkostnaderna om du använder vårt retursystem).
- Du får ett mejl med en returfraktsedel som ska skrivas ut, placeras på paketet och sedan lämnar du in paketet till närmaste Bring-utlämningsställe.
Returnera med självvalt fraktbolag:
- Om du inte vill använda vår returportal måste du själv se till att köpa en returfraktsedel - kom bara ihåg att paketet ska levereras till en företagsadress, så att det levereras till adressen: Winther Studio ApSLøven 19, 1 . sal9200 Aalborg SVDanmark
- Paketet MÅSTE skickas till företagsadressen. Om paketet skickas till en paketbutik kommer det inte att hämtas ut.
- Packa föremålet/varorna säkert, helst i originalförpackningen. Kom ihåg smyckeskrinet och plastförpackningen.
- Du kan fylla i och bifoga returformuläret som du hittar längst ner i handelsvillkoren. Kom ihåg att skriva ditt ordernummer.
- Lämna över paketet i närmaste utlämningsställe.
OBS! Det kan ta upp till 4 veckor för en retur att skickas från Sverige till vårt lager i Danmark. Vi meddelar dig så snart din retur kommit till oss och hanterats av lagret. Om du har frågor är du alltid välkommen att skicka ett mejl till support-se@wintherstudio.com.
Går det att göra ändringar i en redan lagd order?
Vi kan inte lägga till eller ta bort smycken när din beställning väl har lagts. Om det inte hunnit hanteras och packas än kan vi avbeställa den, varefter du kan beställa rätt i en ny beställning.
Vad gör jag om ett smycke går sönder?
Om olyckan skulle vara framme och ett av dina smycken oväntat går sönder har du två års reklamationsrätt. Skicka ett e-postmeddelande till oss på support-se@wintherstudio.com med ett foto av det trasiga smycket och ditt ordernummer. OBS! Reklamationsrätten omfattar inte normalt slitage, felaktig användning, repor eller borttappade smycken.
Hur hittar jag min ringstorlek?
Vi har skapat en storleksguide så att du enkelt kan hitta din ringstorlek. Du hittar den här.
Om du redan har en ring i den storlek du vill ha kan du mäta storleken på den ringen genom att ladda ner den här appen till din telefon: "Ring Sizer by Kimaï". Den hjälper dig att hitta storleken på ringen du har med hjälp av ett justerbart verktyg appen har, och sedan har du angivet din ringstorlek. Våra ringstorlekar anges enligt EU-storleksstandarder.
Jag har inte fått min orderbekräftelse. Vad ska jag göra?
Om du inte har fått din orderbekräftelse kan du skicka ett mejl till support-se@wintherstudio.com eller ringa +46 40 606 06 33 med din e-mailadress och ditt telefonnummer – så kan vi skicka ut orderbekräftelsen igen.
Kom ihåg att kontrollera din annons/spam-inkorg.
Är smyckena nickelfria?
Vi följer den danska nickellagstiftningen och är alltid behjälpliga i samband med dina frågor angående allergier.
Går det att göra byten?
Vi erbjuder inte byten. Du ombeds därför att returnera ditt smycke och beställa smycket igen i önskad variant/storlek.
Jag skulle vilja avbryta min beställning. Hur gör jag?
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Du kan antingen skicka ett mejl till support@wintherstudio.com med texten "AVBRYT" följt av ditt beställningsnummer eller så kan du ringa oss på 92 90 78 81 så hjälper vi dig gärna så gott som möjligt. Om ordern redan hanterats och packats har vi inte längre möjlighet att avbryta beställningen.
Under de hektiska perioderna (kampanjer, Black Friday, jul etc.) kan vi inte garantera att beställningen kan annulleras.
Leverans och hämtning
Leveranstiden är 2-4 dagar hos oss, men i hektiska perioder kan längre leveranstider förekomma. Detta brukar vara runt perioderna maj/juni och november/december. Du kan också hämta ut ditt paket på vårt kontor/lager på Løven 19, 1. 9200 Aalborg SV mellan kl. 9-15.
Beställningar inkomna innan kl. 14 på vardagar packas samma dag.
Hur tar jag bäst hand om mina smycken?
Det är viktigt att ta hand om dina smycken för att optimera dess hållbarhet. Här är några tips på hur du tar hand om dina smycken på bästa sätt:
Rostfritt stål (vattentåliga smycken) och sterling silver:
- Förvara alltid dina smycken på en torr och ren plats borta från fukt, solljus och hög värme.
- Förvara dina smycken individuellt så att de inte repar varandra. Till exempel i en kartong eller den lilla asken du fått smyckena i.
- Ta av dina smycken när du sover, rengör och tvätta händerna.
- Undvik att utsätta dina smycken för starka kemikalier.
- Ta bort smuts med en Putsduk när du är klar med dina smycken. Du hittar den här.
Smycken i mässing och koppar:
- Förvara alltid dina smycken på en torr och ren plats borta från fukt, solljus och hög värme
- Förvara dina smycken individuellt så att de inte repar varandra. Till exempel i en lapp eller den lilla påsen du fått smyckena i.
- Ta bort dina smycken när du sover, badar, städar, sportar och tvättar/sanerar händerna.
- Undvik att utsätta dina smycken för vätskor eller kemikalier som parfym, kräm, rengöringsmedel, saltvatten och klorvatten.
- Ta bort smuts med en Putsduk när du är klar med dina smycken. Du hittar den här.
Hur lång tid tar det innan en retur hanteras?
Vi hanterar din retur så snabbt som möjligt och du blir kontaktad när returen är färdigbehandlad.
GUIDE
Så reparerar du dina hoops-örhängen
Det kan hända att låsningen på hoopen går sönder, men det kan enkelt fixas där hemma!
Se videon nedanför där vi visar dig hur du enkelt justerar låsningen så din hoop fungerar perfekt igen.