FAQ

Här hittar du svar på våra vanliga frågor

Hur tar man bäst hand om smyckena?

Det är super viktigt att ta hand om dina smycken för att de ska behålla sin glans och kvalitet. Här är några snabba och effektiva tips för hur du bäst sköter om dem:

  • Ta alltid av smycket innan du tvättar händerna, badar, städar, etc.
  • Torka av händerna/smycket ordentligt efter att du har tvättat händerna, eller undvik helt att tvätta händerna med smycket på.
  • Sov inte med smyckena på.
  • Undvik att få handkräm, parfym och liknande på dina smycken.
  • Lämna inte smycket i direkt solljus.

Kan jag returnera/byta mitt paket?

Hos Winther Studio erbjuder vi alltid 14 dagars ångerrätt. Tidsfristen löper ut 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket eller hämtat det i ett paketombud.

Om du har beställt olika varor i en och samma order, men de levereras för sig, löper ångerfristen från den dag du mottar den sista varan.

Om det rör sig om en avtalad regelbunden leverans av varor över en viss period, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du mottar den första varan.

Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du särskilt meddela oss, t.ex. genom att skicka ett mail till support-se@wintherstudio.com och ange ditt ordernummer samt att du vill utnyttja ångerrätten. Ditt e-post kommer INTE att besvaras. Du kan också använda det standardiserade ångerformuläret som du hittar längst ner i våra villkor.

Du kan INTE ångra ditt köp genom att bara vägra att ta emot paketet eller inte hämta ut det hos paketombudet utan att meddela oss.

 

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en enda order.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

 

Retur

Vid retur enligt ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera paketet till oss efter att du meddelat oss att du vill utnyttja ångerrätten. Kostnaderna i samband med returen åligger köparen och likaså ansvaret för paketet åligger köparen. Det innebär att köparen ansvarar för att paketet når fram helt och säkert utan skador. Därför bör du alltid skicka returen spårbart och gärna genom vårt retursystem.

Vid reklamation behöver du inte skapa en returorder, utan skapa istället ett ärende genom att kontakta: support-se@wintherstudio.com

Presentinslagning återbetalas inte.

Du kan helt enkelt följa guiden nedan så tar vi emot din retur på bästa sätt.

Så här kan du returnera din order

  • Packa produkten noggrant, helst i dess originalförpackning. Kom ihåg smyckesasken och tillhörande plastförpackning.
  • Skapa din retur i returportalen här: Retursystem (Om du använder vårt retursystem kommer du att debiteras en avgift på 39 SEK för returen).
  • Du kommer att få ett e-postmeddelande med en etikett. 
  • Lämna in paketet hos ditt närmaste paketombud

Om du inte vill använda vår returportal måste du själv köpa en fraktsedel - kom bara ihåg att paketet måste vara med utdelning, så att det levereras till adressen:

Winther Studio ApS
Loeven, 19, 1.
9200 Aalborg SV
Danmark

Paketet MÅSTE skickas till den adressen. Om paketet skickas till ett paketombud kommer det inte att hämtas.

Vad är leveranstiden?

Normal leveranstid är ca. 2-4 arbetsdagar. Vänligen notera att under perioder med hög efterfrågan, speciellt under november/december och maj/juni, kan leveranstiderna vara längre.

Hur hittar jag min ringstorlek?

Hitta vår storleksguide här.

Om du redan har en ring i den önskade storleken kan du mäta storleken på den genom att ladda ner denna app till din telefon: 'Ring Sizer by Kimaï'. Den hjälper dig att hitta storleken på din ring med hjälp av ett justerbart verktyg i appen, och sedan har du din ringstorlek klar! Våra ringstorlekar anges enligt EU-standard.

Quick View
cross